Od samog početka k-popa pa sve do danas promijenilo se mnogo toga, a promjene su dolazile uz nove generacije idola. Od osnutka prve grupe k-popa prošlo je više od 30 godina i u tom se vremenskom periodu promijenilo pet generacija. Svaka generacija predstavlja promjene vezane uz modu i stvaranje glazbe, a tijekom godina mijenjale su se i estetike grupa, trendovi te fandomi.
Prva generacija trajala je od 1996. do 2004. godine. Romantika i mladost glavne su teme glazbe ove generacije, a ritam je bio tih i polagan ili pak brz zbog utjecaja hip-hopa. Modu i outfite su slijedili iz SAD-a. Ovu je generaciju isticalo to što su većinom nosili istu odjeću, crnu boju kose i minimalno šminke. HOT, SECHSKIES, SES, Fin.Kl te Shinhwa grupe su koje predstavljaju prvu generaciju.
Zlatno doba k-popa
Druga generacija bila je aktivna od 2005. do 2011. godine i predstavlja zlatno doba k-popa. Uspjela je popularizirati k-pop, ali i južnokorejsku kulturu izvan Južne Koreje. Ova je generacija dala jedne od najboljih pjesama do danas, a neke su od njih Ring Ding Dong grupe SHINee, I am the best grupe 2NE1, Fantastic Baby grupe BINGBANG, ali i mnoge druge. Glazba ove generacije potpuno je suprotna glazbi prve generacije – energična je i ekstravagantna te više nije usredotočena na stihove. Moda je bila sličnija glazbi kakva se proizvodila. Djevojke su se odijevale u odjeću šarenih boja, dok su muškarci viđeni u trapericama i blještavim majicama. Svi su voljeli eksperimentirati te su se bez straha šminkali i mijenjali boju kose.
Treća generacija trajala je od 2012. do 2017. godine. Ova je generacija proširila k-pop izvan granica Kine, Japana i SAD-a. PSY i njegova pjesma GANGAM STYLE postali su svjetska senzacija i postavili temelje na kojima danas svi idoli grade karijere. Uz PSY-a važno je spomenuti grupe BTS, TWICE, BLACKPINK, EXO, GOT7, NCT, MAMAMOO te Red Velvet. Ova generacija doživjela je promjene kakvima niti jedna generacija nije svjedočila. K-pop idoli i njihovi fandomi počeli su komunicirati uz pomoć društvenih mreža, a kompanije su bile usredotočene na prodaju robe i pružanje usluga obožavateljima. Raznolikost glazbe i mode među grupama nikada nije bila veća. Veliku su popularnost privukle školske uniforme, školske teme i cijela tinejdžerska estetika. Međutim, u drugoj polovici ove generacije, moda se promijenila u nešto elegantniju odjeću. Šminka se od početka generacije mijenjala iz jakog kohla u nježne boje. Važno je spomenuti kako je ova generacija pružila sljedećim generacijama slavu u cijelom svijetu.
Prva UI grupa k-popa
Četvrta generacija aktivna je od 2018. do 2023. godine. Najpopularnije su grupe ove generacije Stray Kids, ATEEZ, (G)-idle, ITZY, ENHYPEN, TXT, IVE, LE SSERAFIM, aespa te NewJeans. Tako su neke grupe postigle uspjeh u samo nekoliko mjeseci, dok je to prije bilo jako teško. Ova generacija, poznata i kao najviralnija generacija, imala je veliki utjecaj na industriju i doprinijela je povećanju popularnosti k-popa u svijetu. Mnoge su se pjesme počele nalaziti na vrhovima svjetskih ljestvica te su stjecale popularnost milijunskim pregledima na YouTubeu. Svaka grupa počela je ulagati više truda u proizvodnju glazbe, ali i u same koreografije i izvođenje pred publikom. Važno je i istaknuti kako je u ovoj generaciji stvorena MAVE, prva UI grupa k-popa. Moda je potpuno drugačija od mode prve generacije. Svaki idol pronalazi svoj stil i članovi su sve manje modno usklađeni.
Peta generacija počela je osnutkom grupe BOYNEXTDOOR u ožujku 2023. godine. Početak je to novog svijeta koji će se širiti sve više i više.
– PIŠE: Mihaela Cimić, 3. G, FOTO: BTS
Što ti misliš o ovoj temi?
Prikaži komentare ili napiši svoj